Nieuwe generatie bouwtrucks van Iveco
Iveco heeft de opvolger van Trakker bouwtrucks onthuld, de T-Way. Meest opvallend is het S-Way uiterlijk, dat door de markt met veel instemming is ontvangen. Uiteraard gaat hierachter de nodige techniek schuil.
Iveco koos voor een chassisdikte van tien millimeter en voor een negen tons vooras. Naafreductie op de achteras is standaard om kracht en prestaties te maximaliseren. Het nieuwe heavy-duty achterasophanging voor tandemassen zou lichter zijn en verbetert de off-roadprestaties met een grotere bodemvrijheid en een betere oploophoek.
Iveco biedt keuze uit motoren van 9 en 13 liter. Laatstgenoemde kan met een vermogen van 510 pk worden besteld. Verder biedt Iveco keuze uit transmissies van twaalf of zestien gangen. Ze omvatten een Off-road Modus om te helpen vertrekken op steile hellingen, Rocking Modus om gemakkelijk met de aangedreven wielen uit een kuil te komen en Creeping Modus voor ultra-lage snelheid bij stationair draaien. Voor de weggedeelten van de missie verbetert het Iveco Hi-Cruise-systeem de efficiëntie van de transmissie verder. Het omvat voorspellend schakelen, voorspellende cruise control en een eco-roll-functie die de inertie van het voertuig gebruikt bij het bergafwaarts rijden.
De Iveco T-Way beschikt standaard over de Connectivity Box. Het connectiviteitssysteem biedt diagnose op afstand en voorspellend onderhoud en stelt ook wagenparkbeheerders in staat om te allen tijde de prestaties van elk voertuig op afstand te monitoren om maximale efficiëntie te garanderen. Het portfolio van Iveco On connectivity-services is gericht op het maximaliseren van de productiviteit van de klanten en de duurzaamheid van het voertuig, evenals het minimaliseren van ongeplande downtime.