Nieuwe Caddy krijgt Euro 6-techniek

De vierde generatie Caddy krijgt een volgens VW ‘gloednieuwe’ 2.0 TDI-dieselmotor in vier varianten: van 55 kW/75 pk tot 110 kW/150 pk. De zuinigste variant is de Caddy Bluemotion met een officieel vastgesteld verbruik van 4,0 l/100 km. De Caddy EcoFuel (CNG/aardgas) met een 1.4 TGI-motor is krachtiger en volgens VW tegelijkertijd dertig procent zuiniger dan zijn voorganger. Het door de fabrikant vastgestelde verbruik komt op 4,0 kg/100 km. Ook zijn er drie benzinemotoren: de 1,2-liter viercilinder TSI met 62 kW/84 pk, de 1.0-driecilinder TSI met 75 kW/102 pk en de 1.4 TSI met 92 kW/125 pk. Naast de nieuwe Euro 6-versies zijn voorlopig ook nog Euro 5-dieselmotoren beschikbaar.

Achteruitrijcamera en Park Assist optioneel

Ook op navigatiegebied maakt de Caddy stappen vooruit: de koeriersauto van VW is er met nieuwe multimediasystemen als Radio Composition Colour en Composition Media en het radio-navigatiesysteem Discover Media. Alle zijn te combineren met een achteruitrijcamera. Park Assist is optioneel. Het maakt automatisch inparkeren mogelijk (parallel áán en haaks óp de rijrichting) – handig voor koeriers- en bezorgdiensten.

Het huidige model wordt tot de zomer geproduceerd in het Poolse Poznan. Vanaf juli verwacht importeur Pon de eerste nieuwe Caddy’s in de showroom te hebben bij de dealers. In het najaar zal dan de vernieuwde Transporter worden geïntroduceerd.

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3314 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.