MAN met ‘zwaar spul’ naar Hardenberg

Ook zal een aantal speciale voertuigen zoals de TGS 33.440 6×6 BH WS. Een bouwvoertuig met een Widespread-achteras constructie. Deze 6×6 is specifiek voor de Nederlandse markt ontwikkeld en wordt als kant-en-klaar bouwvoertuig afgeleverd. De MAN-dealers leveren deze specifieke bouwvoertuigen op maat en met korte levertijden in samenwerking met Wierda Voertuigtechniek.

MAN is niet voor niets marktleider in het segment van grondverzet en bouwtransport in Nederland. Daarnaast is er aandacht voor de MAN Efficientline-2-trucks waarmee een aanzienlijke verdere verlaging van de brandstofkosten mogelijk is. De nieuwe D26 400, 440 en 480 pk sterke 12,4 liter motor met Toptorque, de Efficientcruise actieve cruisecontrol die rekening houdt met de topografie en de nieuwe TipMatic 2-transmissie zorgen er voor dat het verbruik ten opzichte van de Euro V-modellen tot maar liefst zestien procent is verlaagd.

Gekantelde cabine

De TGX met D38 motor zal met gekantelde cabine worden tentoongesteld waardoor de fraaie techniek optimaal bekeken kan worden: onder de cabine staat de nieuwe 15,2 liter grote zes-cilinder krachtbron. Deze sterkste MAN-krachtbron vormt de completering van het MAN Euro VI-programma. Het totale leveringsprogramma vanaf de lichtste TGL distributietruck tot en met de zwaarste trekkers voor speciaal transport is hiermee beschikbaar volgens de schoonste emissie-eisen.

De MAN-stand (stand-nummer 310) wordt bemand door vertegenwoordigers van de MAN-dealers Roordink Bedrijfswagens, MAN dealer Apeldoorn, Göritzlehner Truck & Bus, Sommerauer Trucks en Wierda Bedrijfswagens.

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3308 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.