Leeuw Opleidingen traint voor MAX-Repair

Het is verplicht om iedere 5 jaar, 35 uur nascholing te volgen. Van deze 35 uur moet minimaal zeven uur bestaan uit een praktijk training. De praktische schadepreventie trainingen van de MAX-Repair Academy sluiten hier prima bij aan, mede begeleidt door een erkend en gecertificeerde trainer. Er is onder meer keuze uit schadepreventietrainingen, manoeuvreertrainingen, tachograafanalyses en het Engels (links) rijden.

Het Engels rijden vindt centraal in Nederland plaats in het Trucksimulatorcentrum in Houten. De tachograaf analyses geven een duidelijk beeld van het rijgedrag van de chauffeur op basis waarvan specifieke preventietraining verder wordt afgestemd. Alle overige trainingen vinden landelijk plaats binnen het schadeherstel netwerk van MAX-Repair.

Kostenreductie en schadepreventie

Naast de zeven uur praktijk die meetellen binnen de verplichte nascholing code 95 bespaart de transporteur significant op banden, brandstof, remmen en schadeherstel. Schadepreventieprogramma’s bij transportbedrijven laten kosten dalen, soms met wel 25 procent. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek door Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV).

Leeuw Opleidingen is opgericht in 1962 en behoort thans tot één van de grootste verkeerscholen in Nederland. Middels samenwerking met vereniging Transportopleider en het landelijk schadeherstel netwerk van MAX-Repair is Leeuw Opleidingen in staat haar dienstverlening landelijk te verzorgen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Eindhoven en de organisatie telt 35 medewerkers.

Barend Luiting

Hoofdredacteur Aftersales Magazine. Branchekenner annex bladenmaker. Houdt van vintage designs en dito single malts. Lijfspreuk: zonder wrijving geen glans.

Barend Luiting has 338 posts and counting. See all posts by Barend Luiting

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *