Krone ferrymega’s voor Welsi

Zo is op een van de trailers de Tower Bridge afgebeeld, op een andere het Colosseum, en op weer een derde de toren die Venlo liet bouwen tijdens de Floriade. Ook Berlijn en Parijs zijn op weer andere trailers afgebeeld.

Welsi is gespecialiseerd op selfdrive- en expressdiensten richting de Britse eilanden inclusief Ierland. Hiervan zijn er in ons land natuurlijk nog meer, maar Schoolmeesters benadrukt dat de juiste service en het altijd nakomen van afspraken voor Welsi het geheim van een al meer dan twintig jaar durend succes zijn gebleken. Daarbij geldt ook nog dat de markt in dit segment in die jaren grillig kon zijn. Welsi doorstond alle omstandigheden en exploiteert nu een vloot van 65 trailers die dagelijks onderweg zijn in een gebied dat zich bevindt tussen de Britse eilanden, Polen, Tsjechië, Duitsland en de Benelux.

Betrouwbaarheid

Vanwege de zware inzet die het ferrywerk kenmerkt, heeft Welsi wederom voor Krone gekozen. Hierbij valt op dat Welsi erin slaagt om vrijwel alle in Engeland geloste trailers weer vol op de boot of trein richting vasteland te krijgen. ”We rijden nauwelijks leeg, de trailers hebben het op de genoemde expressdiensten niet makkelijk en toch is de betrouwbaarheid perfect.” Welsi laat de trailers vlakbij de Venlose hoofdvestiging regelmatig servicen, wat de levensduur van de Krone’s natuurlijk ten goede komt. Welsi rijdt voor bijna de helft met de megatrailer, een model dat snel furore maakt binnen het bedrijf.

”Dit kan ik mede doen, doordat tal van charters van ons nu een lage trekker hebben gekocht, zodat een stabiele en efficiënte en betrouwbare combinatie ontstaat die tegen de praktijk van expressdienst rijden kan.” Schoolmeesters is onder de indruk van de bouwkwaliteit van Krone, met name aan de achterkant van de trailers. ”Hier op de hoofdvestiging moet vaak gedockt worden. Dat gaat niet altijd zonder slag of stoot, maar de Krone’s doen het hier uitstekend. Dat led-verlichting standaard is, dat ze een deugdelijk schijfremsysteem hebben en dat alle trailers voldoen aan ladingzekeringnorm Code XL Getränke, een hele zware norm, bewijst ons dat we met Krone de juiste keuze hebben gemaakt.”

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3492 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *