Kraker opent nieuwe fabriek

Het grote verschil van dit type trailer met de types die Kraker tot nu toe bouwde, is dat deze trailer aan elkaar geschroefd wordt, en niet gelast. Verder heeft de trailer niet zozeer een chassis, als wel een hulpframe. De meeste krachten die tijdens het rijden vrijkomen, worden opgenomen door de zijwanden.

Kraker is de afgelopen jaren succesvol gebleken en wil het productieaantal verdubbelen. In de nieuwe fabriek is dit bereikt door delen van de productie te automatiseren dan wel te versnellen.

“Tal van trailers kunnen we volgens dezelfde specificatie bouwen. Dat deel waaraan klanten andere eisen stellen, bouwen in de bestaande fabriek. De trailers die meer standaard zijn, en dat zijn de meeste, in het nieuwe onderkomen”, aldus Kraker.

Prijzen zijn gedaald

Een andere reden om tot de uitbreiding en automatisering over te gaan, is dat de prijzen op de Europese markt zijn gedaald en dat de productie daardoor efficiënter moet.

Kraker ervaart daarbij ook een toename van export naar oost en zuid oost Europese landen. “Om trailers daar heen te exporteren is niet goedkoop. Met de nieuwe K-Force hebben we een systeem bedacht waarbij we in één trailer, twee trailers kunnen vervoeren. Dit scheelt aanzienlijk. De bedoeling is dat die andere twee trailers dan op locatie worden geassembleerd.”

Kraker voorziet flinke verdere groei. “We zetten onze trailers af in drie marktsegmenten. Agri, recycling en een opkomende markt is biomassa. Met de nieuwe fabriek kunnen we op de voorziene groei inspelen en is het mogelijk om marktleider te worden in Europa op het gebied van schuifvloertrailers”, aldus Kraker Trailers.

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3495 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *