Kögel onthult containerchassis Port 40 Light

Kögel heeft speciale aandacht besteed aan het eenvoudig kaden van containers bij een laadperron. Om gemakkelijk containers bij een laadperron te kunnen opnemen en lossen is het Port 40 Light-chassis voorzien van een achterkader die 70 mm naar binnen is verplaatst.

Verder is er een eveneens naar binnen verplaatste stootbalk constructie aangebracht. Daarmee kan het chassis volgens Kögel nog dichter naar een laadperron worden toegereden en kan via een oprijplaat de te overbruggen vrije ruimte tussen container en laadvloer worden verkleind. In de komende maanden zal dit geoptimaliseerde achterkader standaard worden toegepast op alle overige Port-modellen van Kögel.

Onderhoud

Een ander kenmerk is dat het chassis tegen corrosie wordt beschermd door toepassing van nanokeramische technieken en een kathodische dompeldeklaag inclusief afsluitende ultraviolet lichtwerende laklaag.

Ten behoeve van periodiek onderhoud inclusief slijtdelen en vervangende onderdelen, evenals voor de wettelijk voorgeschreven periodieke keuring en veiligheidinspectie kunnen gebruikers desgewenst bij Kögel de fullservice-onderhoudsovereenkomsten Basic Service en Pro Service afsluiten.

Nog geen vier ton eigen gewicht

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3315 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.