Knorr ziet reman als groeimarkt

Het formeren van een speciaal op reman-activiteiten gerichte businessunit is een eerste bewijs van de focus die Knorr legt op deze beoogde groeimarkt. De toegenomen marktvraag ziet de fabrikant niet alleen vanuit de onafhankelijke aftermarket, maar ook vanuit het merkkanaal. Recent al toegevoegde onderdelen zijn onder meer de olieseparatorcartridge de ESB2 controlemodule voor trailers, de komende tijd zullen snel andere groepen volgen.

De onderdelen in dit programma voldoen na het industriële revisieproces volgens Knorr-Bremse aan de originele kwaliteit. De verwachtte levensduur ligt wat lager, maar dat sluit aan bij de behoefte van de doelgroep: met name het wat oudere wagenpark. Die doelgroep neemt toe en bestaat uit extra prijsbewuste klanten, voor wie de verwachtte levensduur van het component korter kan zijn. Het hergebruiken van grondstoffen sluit bovendien aan bij de verduurzaming van de markt.

Barend Luiting

Hoofdredacteur Aftersales Magazine. Branchekenner annex bladenmaker. Houdt van vintage designs en dito single malts. Lijfspreuk: zonder wrijving geen glans.

Barend Luiting has 338 posts and counting. See all posts by Barend Luiting

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *