Bij Vortex werd er een praktijkproef georganiseerd om uit te vinden wat de nieuwe Euro VI-techniek brengt in de praktijk. ”Daarbij moest MAN de strijd aangaan met nog andere merken. Uiteindelijk viel de keuze op alle niveau’s, dus zowel van chauffeurs als van de directie, op MAN.” Kasbergen legt uit dat het brandstofverbruik van de MAN met de D26-motor (440 pk) naar de 1 op 4 toe gaat. ”Dat is wat MAN ons in het vooruitzicht stelde. We hebben inmiddels geconstateerd dat dit voor ons een haalbare kaart is.”

”Omdat we veel naar Duitsland en de Alpenlanden rijden, is het voor ons belangrijk om naar schonere Euro VI-voertuigen over te schakelen”, legt Roel Kasbergen, directeur van Vortex uit. ”In die landen geldt een korting voor vervoerders die met milieuvriendelijke trucks rijden op de wegentol.”
Maar dat was niet het enige argument: ”MAN’s hebben we vanuit eerdere ervaringen met het merk als heel degelijk ervaren. Buiten de services om, hoeft deze truck niet of nauwelijks naar de werkplaats. Verder bevalt ons en onze chauffeurs de bouwkwaliteit van het interieur en de voorzieningen die MAN hierbij inbouwt.”

Bij de vaststelling van het brandstofverbruik en bij het monitoren van de vloot, maakt Vortex actief gebruik van MAN Telematics. Volgens Kasbergen een onmisbaar instrument: ”Met MAN Telematics kunnen we precies zien hoe de chauffeur met zijn MAN omgaat. In de regel is dat uitstekend, maar soms blijkt dat het toch nog een streepje beter kan. Met dit systeem is dat allemaal helder en eenvoudig uit te leggen.”

Vortex Logistics is een veelzijdige logistieke dienstverlener die in de loop van dit jaar verwacht zijn wagenpark nog verder te verduurzamen door middel van uitbreiding en vervanging van het huidige wagenpark.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 april 2024
Meest bekeken
Recente Reacties