Heisterkamp biedt vervangend vervoer voor touringcar of bus

Dit klantenbestand is intussen dusdanig gegroeid, dat Heisterkamp kans heeft gezien om een Europees dekkend netwerk te realiseren. In het overgrote deel van Europa  waar nu een touringcar stilvalt, kan Heisterkamp Breakdown Service garanderen dat er binnen twee uur vervangend vervoer gereed staat. In 80% van de strandingen moet dat lukken.

Heisterkamp startte ruim tien jaar geleden met een eigen Breakdown Service, die inmiddels in de wereld van het wegvervoer een uitstekende naam heeft opgebouwd. ”Dat komt doordat we waar maken dat we altijd, dus 24 uur per dag en zeven dagen in de week, bereikbaar zijn. Bij ons wordt de telefoon altijd opgenomen”, aldus Bart Bakker, Manager van de Breakdown Service van Heisterkamp. ”We denken als een transporteur en weten dat stilstand geld kost. We repareren zeker niet alleen voor onze eigen vloot, maar juist ook voor derden. We zien dat het aandeel van die derden in ons bestand aanzienlijk stijgt. Sinds kort benaderen we ook touringcarbedrijven en daarin zijn we dusdanig succesvol, dat we nu voldoende slagkracht hebben, om deze unieke service te kunnen aanbieden”, stelt John Mulder, Salesmanager Techniek van Heisterkamp.  

Overeenkomst

Klanten hoeven geen lid te worden van Heisterkamp Breakdown Service. ”Het volstaat om een overeenkomst te sluiten. Daarin staat onder andere dat voor elk incident een vaste fee in rekening wordt gebracht”, aldus Mulder. Zoals bij elke service op dit gebied, wil Heisterkamp weten met welk type klant zij te maken hebben. Maar in principe kan iedere ondernemer met één touringcar tot 500 stuks, bij ons terecht voor de Breakdown Service. In veel gevallen gaat het om klanten die over een eigen werkplaats beschikken, maar die niet een pechservice hebben geregeld”, aldus Mulder. In de vrachtwagenwereld was dat al langer wel het geval, en mede daardoor besluiten nu tal van bus- en touringcar ondernemers om ook voor Heisterkamp te kiezen”, zegt Mulder.

Heisterkamp is een logistiek dienstverlener met een vloot van 800 trucks en 1500 trailers. Het bedrijf opereert internationaal en heeft vestigingen in west-, midden-, en oost Europa.

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3485 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *