Hankook kijkt niet op van groei

“Fleetowners willen ze gerust eerst eens proberen. Waar ze achter komen is dat de verschillen tussen wat we vroeger A- en B-merken noemden, niet meer zo groot zijn. Van prijsverschillen is vooralsnog wel sprake, dus dan zet dat toch een beetje de deur open voor de kennelijk naar behoren presterende nieuwkomers.”

Hankook hanteert een eenvoudige strategie om de markt te bewerken: directe benadering van fleetowners. “We streven naar een partnership voor de lange termijn”, benadrukt salesmanager Benelux Piet Mondria. “Dat betekent in eerste instantie dat je de beschikbaarheid van je banden onder alle omstandigheden garandeert.”

Van der Scheer en Mondria komen zo tot een aantal voorwaarden waaraan voldaan moet worden om tot een zekere groei van marktaandeel in het trucksegment te kunnen komen. “Beschikbaarheid, een deugdelijke, betrouwbare breakdownservice, zoals we die sinds kort ook hebben en een dekkend servicenetwerk waar banden door professionals worden gemonteerd en gevolgd.”

Mondria legt uit dat het netwerk van servicebedrijven die de 24- uurs pechservice uitvoeren, Hankook Truck Masters worden genoemd en dat die door een label zijn te herkennen. “Banden moeten worden verzorgd. Dat is nu eenmaal noodzaak. Het leidt tot een langere levensduur en het onderstreept onze positie als premium merk.”

Lees hier het complete verhaal in Aftersales Truck nummer 4 van 2014 >>

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3491 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *