De bekende transporteur A. Jansen uit Son gaat een nieuwe, elektrische aandrijfas uitproberen onder twee van zijn vrachtwagens. Het gaat om de zogeheten Smesh as.

Deze as is een Nederlandse vinding, waarbij twee elektromotoren en een aantal transmissies de wielen van de as waar de elektra in zit, aandrijven. De ingenieurs moeten het dus hebben van de compacte omvang.

Smesh E-axle

A.Jansen B.V. en Smesh-E-Axle gaan een pilot-samenwerking aan om de techniek in de praktijk te testen. We stellen 1 of 2 vrachtwagens ter beschikking waar de achteras ingebouwd gaat worden. Al onze reguliere diesel aangedreven vrachtwagens worden gemonitord en met GPS technieken gevolgd. Dit zal ook met de vrachtwagens met de Smesh-E-Axle gaan gebeuren. Op deze wijze kunnen we een conventionele vrachtwagen met dezelfde inzet, hetzelfde type werk, vergelijken met de vrachtwagens met de Smesh-E-Axle. Deze vergelijkingen moeten uitwijzen of de as goed presteert en wat er eventueel aan verbeterd kan worden.

Praktijktest

‘’We zochten mensen met gezond verstand die inzien dat onze oplossing de toekomst is. In A. Jansen B.V. vonden we zo’n partij. Om onze innovatie een stap verder te brengen gaan we samen met pilot-bedrijven aan de slag om de aandrijfas in de praktijk te bewijzen. We kijken uit naar een goede samenwerking met A. Jansen B.V.’’, zegt Rino Both van Smesh Axle.

Veelbelovend

’’Voor A. Jansen B.V. is een duurzame bedrijfsvoering een belangrijke pijler. Wij sluiten ketens door beton te maken van gerecycled materiaal en dit met eigen transport te vervoeren, om tijd en brandstof te besparen. De zuinige en innovatieve aandrijfas van Smesh-E-Axle is een veelbelovend systeem om duurzaam transport een grote stap verder te brengen. Daar werken wij graag aan mee,’’ zegt Han Heijsters van A. Jansen. 

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken
Recente Reacties