Ford F-Max voor CWS Nederland

CWS Nederland heeft een Ford F-Max op Nederlands kenteken in gebruik genomen. Via hun leasepartner Fraikin kon de truck in ons land geleverd worden. Fraikin betrok de F-Max van dealer CTSL uit Genk. Op die manier omzeilt CWS Nederland lange levertijden, aldus het bericht. Er rijden nu naar schatting 13 F-Max-en in ons land bij diverse firma’s.

CWS Nederland is specialist op het gebied van hygiëne en bedrijfskledij. Het personeel is dagelijks onderweg om zeep, handdoekrollen, toiletpapier en dergelijke te leveren aan klanten. Voor een deel van haar vloot doet CWS Nederland al zes jaar lang een beroep op professionele voertuigen van Ford, waaronder bestelwagens en bakwagens. Sinds deze zomer bevat de vloot ook als eerste in Nederland de volledig elektrische E-Transit bakwagen van Ford Pro.

Grote Ford ​

Na die primeur is het nu de beurt aan een veel grotere Ford, de F-Max trekker, die op deze manier geïntroduceerd wordt op de Nederlandse markt. Het voertuig vervangt een ouder model en wordt ingezet voor het transport van goederen tussen de wasserijen en depots van CWS Nederland. “Het vinden van een dergelijk voertuig was op korte termijn best moeilijk”, zegt Joël Van Vaerenbergh, commercieel directeur bij Fraikin.

“Dankzij een samenwerking met Ford-distributeur CTSL uit Genk zijn we er echter in geslaagd om een betaalbare, snel leverbare trekker te vinden. Het is een kwalitatief hoogstaand voertuig, uitgerust met slaapcabine, koeling, navigatiesysteem en twee brandstoftanks.”

Bij CWS Nederland is men blij dat er een oplossing bij Ford gevonden werd. “Als trouwe Nederlandse partner van Ford Trucks willen we graag ons wagenpark zo veel mogelijk bij één merk houden”, aldus Monique Visscher, fleet coördinator bij CWS Nederland. “Hoewel de F-Max officieel nog niet leverbaar is in Nederland, hebben we er dankzij de oplossing van Fraikin toch een in onze vloot.”

Operationele leasing

​CWS beheert intussen al tien jaar het wagenpark via operationele leasing. Binnen de Benelux zijn 150 voertuigen in leasing via Fraikin, waarvan 95 in Nederland. “We maken voornamelijk gebruik van de operationele leasingformule omwille van de lagere investeringskosten”, motiveert Visscher.

“Jaarlijks vervangen we zo’n 30 à 40 voertuigen. Het zou een enorme kost zijn om telkens nieuwe voertuigen te moeten aankopen. Via operationele leasing kunnen we onze kosten beter spreiden, wat belangrijk is voor onze cashflow. Bovendien biedt leasing ​ de mogelijkheid om andere investeringen te doen.”

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3490 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *