Het belangrijkste kenmerk van de brandstofcel is dat deze de aandrijving ‘overneemt’ van componenten die normaal gesproken mechanisch worden aangedreven. Het systeem verzorgt dus de elektrische aandrijving en ontlast hiermee de dynamo. Ook ligt het brandstofverbruik dus lager, waarmee ook de CO2-uitstoot daalt.

De Auxiliary Power Unit (APU) van Eberspächer werkt ook zonder dat de motor draait. Elektrische voorzieningen in de truck blijven dus werken. Denk aan de airconditioning of een koelkast. De APU werkt weliswaar op diesel, maar de uitstoot ligt maar liefst negentig procent lager dan bij een normale verbrandingsmotor. Een dynamo verbruikt het dubbele aan diesel dan de brandstofcel.

Eberspächer voert nog dit jaar een praktijktest uit, waarna de APU product eind 2017 eerst in Amerika wordt geïntroduceerd.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken
Recente Reacties