Dolly’s van van Eck voor Bidfood

Trailerfabrikant Van Eck ondersteunt de ambitieuze duurzaamheidsdoelen van Bidfood met de levering van twee dolly’s die de veelzijdigheid van het wagenpark van Bidfood flink vergroten. “We koppelen de dolly aan een bakwagen en koppelen daar weer een oplegger achter.”

De logistieke operatie van Bidfood is omvangrijk en tweeledig. Met een wagenpark van 450 eenheden worden de voorraden van achttien filialen dagelijks op peil gehouden. Van daar uit worden duizenden klanten bediend die keuze hebben uit een assortiment van meer dan 50.000 producten die vanzelfsprekend dagelijks en vers op de gewenste tijd aangeleverd moeten worden.  “Hierbij is het van het grootste belang dat we dit doen met een zo efficiënt mogelijke operatie”, legt Cor de Rooij, hoofd wagenparkbeheer bij Bidfood uit.

Veelzijdig

Efficiënt werken vraagt om een veelzijdige inzet van materieel. Bakwagens van Bidfood bevoorraden in de ochtend de horecaklanten, verspreid over heel Nederland. In de middag worden ze gekoppeld aan de nieuwe Van Eck dolly, waarna er met een volledige oplegger een LZV wordt gevormd. “Daarmee kunnen we in één rit veertien pallets meer meenemen. Ons motto is om zo duurzaam mogelijk met zo gering mogelijke belasting van mensen en materieel ons werk te doen.” Dankzij de  nieuwe dolly’s van Van Eck kunnen de lange en zware voertuigcombinaties van Bidfood dievaak aan de 55 ton totaalgewicht komen, moeiteloos hun werk doen. “Tegelijkertijd besparen we op kilometers, brandstof, CO2-uitstoot en personeelsuren.”

Geen seizoenswerk

De Rooij benadrukt dat het werk van Bidfood allerminst seizoenswerk betreft. “Het is het hele jaar door druk, we kennen geen seizoenspieken. Dat vraagt om een nauwkeurige planning,  niet alleen van de inzet van materieel, maar uiteraard ook van chauffeurs en niet te vergeten het onderhoud van het materieel. Daartoe werken we nauw samen met merkdealers. Zo zorgen we ervoor dat ons wagenpark er altijd goed onderhouden en met de juiste uitstraling bij staat. Het is fijn dat we met Van Eck dit project hebben kunnen doen.”

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3485 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *