Detailresult kiest koelmachines Cryotech

In totaal zijn nu dus achttien koeltrailers uitgerust met deze milieuvriendelijke vorm van koeling. Het kenmerk van deze techniek dat geen schadelijk uitlaatgas wordt uitgestoten. Het koudemiddel CO2 is feitelijk een restgas, dat in een gesloten systeem gebruikt wordt.

Detailresult werkt alleen met Multitemp-machines, die dankzij de verschillende temperatuurzones geschikt zijn voor vries-, koel- en regulier transport. Dit past in de algemene strategie van de organisatie om multi-inzetbare auto’s in het wagenpark te hebben. Al in 2011 was Detailresult op zoek naar nieuwe technieken om tegemoet te komen aan de geluidseisen van PIEK bij de stedelijke distributie – waar de organisatie dagelijks mee te maken heeft. Ook het milieuaspect speelde een rol bij de keuze voor Cryotech-units van Thermo King. “Onze ervaringen met Cryotech zijn positief op het gebied van prestatie, milieu en geluid. Een goede instructie richting onze chauffeurs is van groot belang. Detailresult en Thermo King trekken hierin samen op voor het geven van trainingen”, aldus Detailresult.

De supermarktbevoorrader heeft een Linde-tankstation op eigen terrein, waardoor de auto’s altijd gevuld kunnen vertrekken. Ook het onderhoud aan de units is tijdbesparend: als de trailer bij de garage is voor onderhoud, verzorgt Thermo King Transportkoeling ter plaatse het onderhoud aan de Cryotech. Detailresult Transport kijkt voor de toekomst naar alternatieve brandstoffen voor de trekkervloot. “Met de Multitemp-trailers lopen we al voorop op het gebied van duurzaamheid.”

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.

Maarten Molenaar † has 365 posts and counting. See all posts by Maarten Molenaar †

Avatar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *