Den Hartogh test tankcontainers van composiet

Bedrijven hebben dit kunstje in het verleden ook geprobeerd, met als resultaat dat zulke oplossingen niet bleken te voldoen. Waarschijnlijk heeft Den Hartogh een nieuw procedé gevonden.

Daardoor kan volgens Den Hartogh een tankcontainer twee ton meer meenemen. Dit resulteert weer in een kostenverlaging van vijf tot tien procent. Den Hartogh is verder onder de indruk van de veertig procent verbeterde thermische isolatie vergeleken met een RVS tankcontainer. Daardoor hoeven te lossen producten niet eerst weer voorverwarmd te worden, voordat ze gelost kunnen worden. Den Hartogh verwacht daardoor weer minder risico’s bij de rit.

De nieuwe tankcontainer is ontwikkeld met het Nederlandse bedrijf Tankwell. Alle tests van de TÜV heeft de nieuwe tankcontainer volgens Den Hartogh overleefd. Certificaten zijn verkregen voor ADR/CSC en RID. De praktijktests met de nieuwe tankcontainer vangen aan in december.

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3492 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *