DAF’s in brandstoffenvervoer

“Doorslaggevend was het relatief lage gewicht van de trekker in combinatie met de 11-litermotor in de XF-serie”, aldus algemeen-directeur Harry Schenk. “Daarnaast hebben we goede ervaringen met een XF die door een overname in ons wagenpark is terechtgekomen.” Vier van de nieuwe DAFs, met voorloopas, draaien mee in de nationale distributie van motorbrandstoffen. Dat betreft de bevoorrading van Shell-tankstations. De andere vier verzorgen (inter)nationaal transport van bitumen en chemische producten. De totale vloot van Schenk bestaat uit 650 trekkende eenheden.

Schenk: “We proberen meestal rekening te houden met speciale voorkeuren van onze chauffeurs voor een merk. Maar vanwege het feit dat de meeste van de deze DAFs in ploegendienst worden ingezet, speelde dat ditmaal een ondergeschikte rol. Veelal worden de trucks elf tot veertien shifts per week ingezet, waarbij drie chauffeurs per truck elkaar afwisselen.”

Schenk is een familiebedrijf met circa 1.400 medewerkers en vestigingen in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk en Polen. De activiteiten bestaan uit gespecialiseerd tanktransport van onder meer motorbrandstoffen, (industriële) gassen, bitumen, smeermiddelen, chemicaliën, LNG en de distributie van gascilinders. Ten slotte biedt Schenk opdrachtgevers ook intermodale transportoplossingen met eigen gespecialiseerde tankcontainers.

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3485 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *