In totaal bleken 32 combinaties, dat is zestig procent van het gecontroleerde aantal, in overtreding. Het ging vooral om overtredingen van de Arbeidstijdenwet/Arbeidstijdenbesluit Vervoer, zoals fraude/manipulatie aan de tachograaf, te lange dagelijkse rijtijd, valse bestuurderskaart, en overtredingen van de Wet Wegvervoer Goederen, zoals het ontbreken van een ritmachtiging buitenlandse ondernemer voor vervoer in Nederland en het ontbreken van de werkgeversverklaring. Volgens de Regeling Voertuigen bleek er ook technisch het een en ander mis, zoals ondeugdelijke remmen, brandstoflekkage, gescheurde assen en te gladde banden.

Een Turkse combinatie werd stilgezet omdat de chauffeur de tachograafschijven had vernietigd en geen ritmachtiging had voor het vervoer binnen de EU. De chauffeur en zijn werkgever moeten een boete betalen van 4100 euro. De combinatie staat voorlopig aan de ketting. Een Poosle trailer bleek in dermate slechte staat dat deze eerst ter reparatie is overgebracht naar een garage. De bemanning moet een boete betalen van 627 euro.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken
Recente Reacties