Beneluxtrailer van Kögel op Transport Compleet

De tentoongestelde schuifzeiloplegger onderscheidt zich door zijn robuustheid, de uitgebreide standaard uitrusting en de vele individuele optie mogelijkheden. Naast zijn hoogwaardige afwerking valt de Kögel Cargo ook op door zijn lage onderhoudskosten en een enorme flexibiliteit in het gebruik.

Deze trailer, vorig jaar getest door Aftersales Truck, is geschikt voor het vervoer van zware ladingen, voor de meest uiteenlopende soorten wegdek en voor dagelijkse laad- en losopdrachten, ook in moeilijke omstandigheden. Het draagvermogen van de bodem maakt hoge asbelastingen met een heftruck tot 7,2 ton mogelijk. De Kögel Cargo beschikt volgens Kögel over een laag eigen gewicht en een zeer robuuste opbouw. Dankzij de beide doorlopende dakversterkingsprofielen is bij geopende zijwanden geen ondersteuning door rongen nodig, een zaak waar niet iedereen het altijd mee eens is. Het basismodel van de trailer is goed voor een eigengewicht vanaf ca. 6000 kg.

Dakzeil

Bij de Kögel Cargo hangen bij geopend dak geen kabels in het laadruim, want die zijn in het dakzeil geïntegreerd. Hierdoor kunnen de kabels niet achter de lading blijven haken. Voor het optimaal vastzetten van de lading zijn naast de Vario-Fix-kantbalk, waarmee de vracht vrijwel traploos kan worden vastgesjord, nog eens dertien paar sjorogen met elk 2.000 kg trekkracht beschikbaar. Uiteraard beschikt de Cargo over het ladingzekeringscertificaat DIN EN 12642 code XL.

De op Transport Compleet in Gorinchem tentoongestelde Cargo laat verder ook nog diverse individuele optie mogelijkheden zien, waaronder bijvoorbeeld een twee millimeter dikke en 1250 millimeter hoge verzinkte staalplaat, die aan de binnenkant van de voorwand is aangebracht voor een hogere voorwand belasting. Verder is het beursmodel o.a. uitgerust met versterkte stalen stootblokken voor het aandokken. Als bescherming tegen heftrucks is een acht millimeter dikke, overdwars lopende stalen hoeklijn over de gehele breedte aangebracht, alsmede een afsluitnokkenbescherming die tussen de sluitingen is gemonteerd. En nog een optie die bij dit model wordt getoond is de hardhouten Omega-vloer voor nog meer draagvermogen.

Bij de Kögel Cargo is het volledige chassis duurzaam tegen corrosie beschermd dankzij de Nano-Ceramic-technologie en de KTL-coating met daarbovenop een UV-deklaag.

 

 

Tim de Jong

Al ruim een kwart eeuw actief als truck- en trailerjournalist, beschikt over alle benodigde papieren inclusief Code 95, over een scherpe pen en een altijd alerte camera.

Tim de Jong has 3314 posts and counting. See all posts by Tim de Jong

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.